juliala

Utvärdering av hoppträning 29/12

Kategori: Vardag

Jag kom dit vid 14:00 och fram till typ 15:45 luffade jag mest runt med Emelie och Roanna (de jobbar i stallet).

Vi var rätt många bland annat min ridlärare haha! Vi hoppade 50-60 cm. Fokuset var på att komma rätt på hinderna och ha ett jämt tempo genom banan. Nyttigt för mig eftersom August gärna går i 190 med mig flängande på;).

Efter att hoppat ett kryss och ett rättupstående med bommar så man skulle få in ett galopp språng emellan för att hålla jämt tempo tog Carine bort bommarna.

Sen hoppade vi en liten bana. Först kom man på de två hinderna på långsidan. Sedan fick man ta en sväng ifrån F och fick svänga direkt i landningen mot ett hinder cirka 3-4 m ifrån M. August vägrade på det sista hindret två eller tre gånger, vilket första gången var mitt fel eftersom jag la upp händerna som vid lättsits fast utan sitsen för tidigt och då sa jag typ till honom att hoppa av men det var så tidigt att han stannade. Den andra gången blev han rädd för en som skrapade med foten på läktaren. Det lät som en storm i ridhuset+av regnet så alla hästarna var spända som fiolsträngarxD Sen fick jag över honom!

Så helheten var bra! Vi hoppade banan fler gånger utan stopp:)! Har dock inga större förhoppningar för tävlingen imorgon då jag inte känner mig taggad alls, men det blir jag säkert imorgon! Blir tyvärr inga bilder ni får skylla på min mamma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: