juliala

Rasister som styr Sverige? Nej tack!

Kategori: Vardag

SverigeDemokraterna, vart ska jag börja?

Det finns ju så otroligt mycket dumt att skriva om! Hela deras politik består av tomma ord och rasistiska uttalanden. En sak deras talesman sa för ett tag sedan har etsat sig fast i mitt huvud "vi ska få ut muslimerna ur Sverige med morot och piska" redan där borde det ju ringa en varningsklocka i de som har röstat på dem's huvud.

När SD fick frågan "varför vill ni stoppa invandringen i Sverige?". Svaret blev "Sverige kan ju inte ta hand om alla". Det finns så många fel i den meningen att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. För det första så kommer det INTE flest invandrare till Sverige av alla världens länder. Och för det andra så tror jag INTE att Sverige "tar hand om" alla som kommer hit. Kolla bara på SD som försöker få bort dem ur landet som om de var nån jävla ohyra det handlar om?

Men nu är ju läget så att det handlar om medmänniskor som ska ha samma rättigheter som ALLA andra. För det ska alla ha oavsett ursprung, bakgrund eller religion. Vet jag på tolv år det borde ju det sitta naturligt för VUXNA MÄNNISKOR.

Det SD (och även vissa andra partier) gör är så sjukt fegt. Att skylla på minoriteter i samhället. Såsom invandrare, hemlösa etc. De fokuserar på att invandrare lever på bidrag och har inga jobb. Ja i vissa fall är det så, men vissa svenskar sitter ju i exakt samma sits?

Och då kan man ju verkligen inte fokusera på hur invandrarna berikar samhället men många olika kulturer och de har Svenskt medborgarskap vilket till en viss del gör dem till svenskar.


Jag tycker att det är dags för Sverige att leva upp till det andra länder tror om oss! Att vi ÄR ett bra land som accepterar alla. För så borde det bli, och det ÄR INTE omöjligt!

Vi borde bara ge SD en liten reality check och få dem att förstå att de skämmer ut oss som land och gör att Sverige kommer längre och längre bort ifrån den illusion andra länder har om oss! Att vi är ett fritt land. De som påstår att Sverige är ett fritt land ljuger. Till en viss land är vi det, men vi uppfyller långt ifrån alla kriterier som ett fritt land innebär. I ett fritt land får alla vara som de är, och accepteras också som de är. Och där är inte Sverige nu.


Och jag hoppas och tror att alla med rösträtt i Sverige har ett vist mått förnuft så att SD ALDRIG kommer vara partiet som styr Sverige. Då kan vi lika gärna gå ur EU och FN och hela alltet för mänskliga rättigheter My ass isåfall.


Jag kommer ALDRIG finna mig i att ha ett parti med de här åsikterna. Det kommer alltid finnas människor som har de här åsikterna, tyvärr och det går inte att ändra. Men ett helt PARTI. Det är galet! Detta är ju en del av politiken! Att tycka och tänka. Men just SD bryter mot en av grundlagarna, Yttrandefrihetslagen "man får tycka och tänka vad man vill sålänge man inte kränker någon annan" och deras politik går ju emot varenda ord i den lagen, det är en galen värld vi lever i!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: